Borås Basket i ny skepnad

Borås Basket har tillsammans med företaget DigitalAid tagit fram en ny profil som grafiskt integrerar dam- och herrverksamheten. Klubbens nya profil kommer initialt synas i digitala kanaler och skapa ett enhetligt varumärke för klubbens båda representationslag.

 

-I Borås Basket tar vi herr- och damlaget på lika stort allvar. Att vi nu har en gemensam grafisk profil förstärker denna inställning och skapar ett enhetligt varumärke. Samarbetet med DigitalAid är nytt, ändå har vi hunnit långt. I och med detta hoppas vi att våra supportrar lättare ska känna igen sig i alla våra kanaler, säger Magnus Stråhle, som är kommunikationschef i Borås Basket.

 

Johan Klippinge från DigitalAid är taggad på uppgiften att skapa en gemensam grafisk profil för föreningen och därmed vässa dess kommunikation.

 

-Borås Basket har två starka varumärken i både dam- och herrverksamheten. Herrlaget var i SM-final förra säsongen och damlaget håller på att bygga något riktigt spännande och ska i år spela i Basketettan. Jag är övertygad om att föreningen, genom att förena dessa varumärken, kommer att göra stor positiv skillnad för den fortsatta utvecklingen. Det är med stor stolthet vi går in i detta samarbete, kommenterar Klippinge.

 

Nedan kan du se ett par exempel ur Borås Baskets nya grafiska profil.